Гурток "Природа в оригамі"
Оригамі – давнє японське мистецтво складання паперу. Мистецтво оригамі в роботу гуртка впроваджується задля кращого засвоєння теоретичного матеріалу з базових дисциплін еколого-натуралістичного спрямування. Крім того завдяки японській методиці споглядання природи та милування її красою діти формують власну екологічну свідомість та естетичні смаки. Розпочинаючи роботу гуртка на основі уже існуючих знань дітей поглиблюються знання з природничих дисциплін та вивчається оригамі як мистецтво, що звеличує красу природи.
Навчальна програма реалізується у гуртку еколого-натуралістичного напряму та спрямована на вихованців віком від 6 до 10 років.
Навчальна програма передбачає 1 рік навчання - початковий рівень – 144 год. на рік, 4 год. на тиждень.
Мета програми - сприяння творчому розвитку особистості та формування всебічного розвитку вихованців засобами природничих дисциплін, мистецтва оригамі та морально-етичних, естетичних доповнень.
Основні завдання:
- здійснювати еколого-натуралістичну освіту гуртківців;
- розширити кругозір вихованців в галузі природознавства, ботаніки, зоології, екології, народознавства та краєзнавства;
- формувати екологічну свідомість та позитивне ставлення до природи;
- надати початкові спеціальні знання з написання науково-дослідницької роботи;
- ознайомити з класичними та сучасними досягненнями в оригамі, з історією виникнення даного мистецтва та особливостями природного середовища та традицій Японії;
- вивчати базові форми та загальноприйняті позначки та уміння читати інструкційні картки оригамі;
- розвивати впевненість у власних силах, бажання творити нове;
- пропагувати здоровий спосіб життя;
- виховувати свідомого громадянина та патріота.
Залежно від рівня включення дітей у продуктивну (творчу) діяльність застосовуються такі методи навчання: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий (евристичний), репродуктивний, відео методи. На заняттях застосовуються словесні методи викладу матеріалу (розповідь , бесіда, міні-лекція) та ігрові методи (пізнавальні, навчальні ігри). Здійснюється навчальний контроль (усний, тест «на закріплення», самоконтроль набутих знань, рефлексія, взаємонавчання (старші за віком діти допомагають керівнику навчати молодших гуртківців), практична перевірка (створення виробів, оригамі - моделей).
Особливий акцент у змісті програми зроблено на напрямки роботи обласної станції юних натуралістів: природоохоронні акції та операції, дослідницьку роботу на навчально-дослідних ділянках, виховну роботу, участь у доброчинних проектах закладу, участь в онлайн – конкурсах.
Місце проведення: Вінницька обласна станція юних натуралістів, кабінет № 10